משלוח עד הבית עד 5 ימי עסקים! חינם מ-299 ₪
בימים אלו אנו עובדות במתכונת מצומצמת. נשמח לעמוד לשירותכם, גם אם יקח לנו טיפה יותר זמן מהרגיל

מפיצי ריח לבית או לעסק- ליצור חוויה רב חושית

לריחות יש השפעה גדולה על התחושה הכללית שלנו. ריחות יכולים להשפיע על המוח, על מערכת העצבים, ואפילו על הנפש. ריח נעים יכול לשדרג בצורה משמעותית את החוויה הכללית שלנו בעוד ריח לא נעים יכול להרוס אותה לחלוטין. שימוש במפיצי ריח ידאג שהחוויה שלנו ושל האורחים שלנו תהיה הטובה ביותר.

יש לנו 5 חושים, והם אחראים במידה רבה על הצורה בה אנחנו צוברים חוויות. כאשר החושים שלנו חווים עונג- אנחנו תופסים את החוויה כטובה, וכשאנחנו חווים סבל או כאב- רעה.

כדי להעצים את החוויה הטובה, או האווירה השורה במקום מסוים, אנחנו נרצה לייצר תחושה טובה שתורגש בכמה שיותר חושים, לכן מפיצי ריח חייבים להיכנס לארסנל שלכם.

 

רוצים לייצר חוויה רב חושית? אל תשכחו מבשם לבית או לעסק

 

כשרוצים ליצור אווירה טובה, בין אם זה באירוח בבית, בעסק שמקבל קהל, או אפילו בחדר עבודה שאמור להיות נעים בעיקר לאדם אחד, מתחילים לעבור על החושים, ולוודא שכל אחד מהם ישדר לנו חוויה נעימה וטובה.

בדרך כלל מתחילים עם חוש הראייה, דואגים לאסתטיקה, לנראות, לצבע ולעיצוב.

ממשיכים עם חוש המישוש, או התחושה, ודואגים לישיבה נוחה, לתנאי סביבה מזמינים, למיזוג (בקיץ הישראלי מיזוג הוא כבר מעבר לאווירה, הוא תנאי חיוני לחיים…).

לא כולם מגיעים אל חוש השמיעה, אבל כולנו יודעים כמה הפסקול משפיע על האוירה, בין אם זו מוזיקה מתאימה ובין אם הנמכת הרעש המגיע מבחוץ.

ו… זהו. כלומר, זה ממש לא הכל אבל חלק גדול מהאנשים שחושבים על האווירה או החוויה במקום נעצרים שם, ולא ממשיכים לחוש שמשפיע על החוויה לא פחות מאחרים- חוש הריח.

הערה- אנחנו יודעות, יש את חוש הטעם, אנחנו לא מוותרות עליו, אבל חוש הטעם הוא עניין הרבה יותר נישתי, לא בכל מקום מגישים אוכל, ורוב הזמן, אם נודה על האמת, כשחוש הטעם משולב הוא לא חלק מהאווירה אלא הנושא העיקרי באירוע (כן, גם אם יש חופה ברקע…).

 

החשיבות של מפיץ ריח נעים על דרך השלילה

 

אם האינסטינקט הראשוני שלכם הוא לחשוב שדווקא הריח הוא החוש שהכי פחות חשוב כדי לייצר אווירה וחוויה רב חושית וחיובית, הדרך הכי טובה שלנו לשנות את דעתכם היא להסביר את זה על דרך השלילה.

דמיינו שאתם במבואה של עסק, זה כמובן יכול להיות באותה מידה הסלון של מישהו או המשרד הביתי שלכם, העיצוב מדהים, הטמפרטורה נכונה, יש מוזיקה נעימה בווליום הנכון.

אבל…

במקום להריח ניחוח נעים של מקלות ריח, או איזה מבשם לבית, אתם מריחים ריח עז של… בנזין. כאילו אתם עכשיו במרכזה של תחנת דלק עמוסה.

(בכוונה לא הלכנו על האקסטרים של ביוב וכאלה, רק דלק, שחלק אפילו חושבים שזה ריח נעים…)

שימו לב, שכבר בדמיון שלכם, החוויה נהרסה. מה דעתכם על המקום עכשיו? שמשהו לא בסדר, יש תחושת אי נוחות ובא לכם למצוא את ההזדמנות הראשונה להסתלק משם. רק בגלל הריח.

עכשיו, מתוך החוויה השלילית, אנחנו מקוות שאתם מבינים יותר את החלק של חוש הריח גם ביצירת החוויה הרב חושית החיובית.

 

חפירה קטנה על חוש הריח…

 

טוב, ניסינו להתאפק אבל אנחנו לא יכולות לדבר על תמציות ריח, מפיצי ריח ומקלות ריח, בלי להסביר קודם מה זה ריח ואיך הוא עובד.

נתחיל ונאמר שריח הוא החוש הכי קדום שלנו מבחינה אבולוציונית, וקולטני הריח שלנו מחוברים ישירות למרכז המוח, ולא עוברים דרך המוח הקדמי כמו שאר החושים.

כדי לחוש ריח, צריך שמולקולות ייפרדו מהחומר מפיץ הריח, וייקלטו באזור מסוים מאד באף שלנו, שאחראי על קליטת הריח. מקוות שאנחנו לא מאכזבות אף אחד, אבל אין קשר לגודל האף…

למעשה, הריח, הוא “שאריות” בגודל של מולקולות בודדות המתנתקות מהחומר המקורי ומגיעות אלינו לאף, שאריות מספיק קטנות כדי להיקלט בקולטני הריח שלנו. חומרים חסרי ריח, כמו אבנים או מתכות למשל, הם חסרי ריח כי כל המולקולות שלהם מוחזקות ביחד באופן מאד צפוף, והן לא משתחררות ומגיעות לקולטני הריח באף.

עכשיו, אחרי ההסבר הקצר על חוש הריח, קל יותר להבין כיצד מפיצי הריח עובדים.

 

מפיצי ריח מומלצים- סוגים, שיטות, יתרונות וחסרונות.

 

אחרי שהבנו איך חוש הריח עובד, אנחנו מבינים מה אמור לעשות מפיץ ריח- לפזר בחלל מולקולות של חומר מסוים.

יש לכך מספר שיטות, לכל אחת יתרונות וחסרונות.

תרסיסים אנחנו יכולים לפזר באופן אקטיבי על ידי התזה, חומר בעל ריח. זו דרך יעילה ליצור “מכת ריח” באזור מצומצם, אך לרוב יהיה זה לזמן קצר, ולא מתאים למרחב גדול.

מקלות ריח זו אחת השיטות הנפוצות. בבקבוקון המכיל תמצית ריח מניחים מספר מקלות כאשר קצה אחד שלהם טובל בתמצית והשני באוויר. התמצית נשאבת (היינו מסבירות איך אבל כבר חפרנו מספיק עם כימיה ליום אחד….) על ידי המקלות, ומהקצה החשוף מתנדפות לאוויר, המולקולות של הריח נישאות עם הטיפות המיקרוסקופיות של התמצית המתנדפות באוויר ומגיעות אל קולטני הריח באפינו. היתרון הגדול של מקלות הריח הוא חוסר ההתעסקות איתם. פשוט מניחים את המקלות בבקבוקון ונהנים משעות רבות של ריח נעים. מצד שני, אין אפשרות “לכבות” את מקלות הריח.

מבער שמנים שמנים אתריים נושאים עימם בדרך כלל ריחות נעימים ומשרים אווירה מצוינת. כדי להפיץ ביעילות ולאורך זמן את הריח בחלל משתמשים במבער שמנים– נר הבוער מתחת לקערית קטנה בה שמים מים וכמה טיפות מהשמן. החום של הנר מאדה את המים ש”סוחבים” איתם כמות קטנה מהשמן ואדי המים מפיצים אותו בחדר. לא נסתיר, יש לנו חיבה מיוחדת למבערי השמנים, פשוט כי משולבים שם גם נרות… אך מבחינת הפצת הריח, מבער שמנים מתאים בעיקר לחללים קטנים.

נרות ריחניים נר ריחני עובד על פעולה דומה של מבער השמנים, בה בעקבות החימום והאידוי של החומר נישאות איתו גם מולקולות הריח. אך במקרה של נרות ריחניים זה נעשה בנוחות ובקלות יותר, עם אפשרות לכבות ולהדליק כרצוננו.

מפיצי ריח חשמליים עושים בפעולה חשמלית את אותה העבודה בדיוק, של הפצת ריח מתוך תמצית לחלל החדר. מפיצי ריח חשמליים מתאימים יותר למקומות גדולים, מקומות מסחריים ומקומות הומי אדם.

 

מפיצי ריח בקנדל קלאב

 

בקנדל קלאב תוכלו למצוא מגוון רחב של פתרונות להפצת ריח נעים ושיפור האווירה.

החל מתרסיסים ואמצעי בישום, דרך שמנים ותמציות עבור מפיצי ריח חשמליים ועד מגוון רחב מאד של מקלות ריח.

מפיצי הריח מחולקים לפי משפחות ריח ומגיעים במגוון רחב של עיצובים, צורות וצבעים (חוויה רב חושית כבר אמרנו?).

אם כל נושא שילוב הריח כחלק מהחוויה הכללית חדש לכם, אנחנו נשמח לסייע לכם ביעוץ והמלצה, ולהתאים ביחד אתכם את האמצעי ואת הריח המתאים ביותר לשימושכם.

מפיצי ריח
סל קניות0
אין מוצרים בסל!
דילוג לתוכן