משלוח עד הבית 5-7 ימי עסקים! חינם מ-299 ₪
שימו לב שייתכנו עיכובים בשל עומס הזמנות- אנא הבנתכם♥

מפיצי ריח- כיצד לייצר חוויית ריח מושלמת בכל חלל

שילוב מפיצי ריח ליצירת אווירה מושלמת הוא חשוב, ויכול להיות ההבדל בין “יפה פה” לבין “וואו”. רגע לפני שרצים לקנות את מפיץ הריח הראשון שתתקלו בו ולהניח אותו על מדף בפינה- הנה כמה עקרונות איך עושים זאת נכון.

 

כבר כתבנו בעבר על החשיבות של שילוב חוש הריח בחוויה הכוללת שאנחנו מעניקים לעצמנו או לאורחים שלנו בחלל פרטי או ציבורי. במאמר הבא ננסה להביא לכם כמה עקרונות בסיס איך לייצר בצורה נכונה את החוויה הזו, כדי שתהיה מדויקת, נעימה ומשולבת בשלמות עם האווירה הכללית.

אז בואו ניקח שאיפה עמוקה (מהאף…) ונצלול לפרטים החשובים.

 

מפיצי ריח כחלק מהעיצוב

התפקיד של מפיץ הריח הוא כמובן- להפיץ ריח, ולמרות שאי אפשר לראות את הריח, את מפיץ הריח עצמו רואים ועוד איך, ואנחנו דוגלות בגישה ש”אם רואים את זה- זה צריך להשתלב”. כלומר, צריך להתחשב במפיץ הריח גם ברמה הוויזואלית והעיצובית.

למשל, מפיץ ריח לבית בצורה של דיפיוזר קלאסי (מקלות הטבולים בתמצית ריח שכולנו מכירים) יכול להשתלב נהדר על מדף לצד חפצי נוי אחרים, ומצד שני  פחות עובד במרכז שולחן האוכל.

מפיצי הריח החשמליים, מתאפיינים לרוב בעיצוב רווי פלסטיק ולעיתים אפילו אורות מנצנצים (אנחנו לא שופטות, פשוט מעדיפות שהאורות המנצנצים שלנו יגיעו מלהבת הנר). לעיתים הם צריכים להיות מקובעים לקיר או בקרבת שקע חשמלי כך שהמיקום שלהם עלול להיות מוכתב מראש ולהשפיע על עיצוב החדר. כדאי להתחשב בזה אם בוחרים במפיץ ריח חשמלי.

 

התאמת מפיצי הריח לגודל החלל

ממש כמו שאנחנו צריכים להתחשב בגודל החלל כשאנחנו דואגים לשאר החושים, למשל, בתכנון התאורה, או במיזוג האוויר או המוזיקה, כך צריך גם להתחשב בגודל החלל כשמתכננים את מפיצי הריח.

מפיצי ריח קלאסיים, הכוונה לדיפיוזרים סטטיים ולא חשמליים הם פתרון מצוין לחללים קטנים, החל מחדרי מקלחת או שירותים, חדרי עבודה ומשרד ועד חדרים בגודל של 12-15 מ”ר בדרך כלל, תלוי כמובן בגודל המפיץ.

עבור חדרים קטנים כמו מקלחות או שירותים אנחנו מתאימים את כמות ואורך המקלות בכל מפיץ ריח בהתאם לפרמטרים שונים כמו למשל קצב הספיחה של הריח במקלות. אנחנו רוצים לוודא שתמצית הריח לא תיגמר מהר מידי במקרה בו יש יותר מידי מקלות ומצד שני שהפצת הריח תהיה אפקטיבית ומורגשת.

נרות מפיצי ריח נותנים מענה דומה מבחינת גודל החדרים, לנרות מפיצי ריח יש יתרון קל בזכות העובדה שהלהבה גורמת לאוויר החם לעלות מעלה והריח מתפזר באופן אקטיבי בחדר. במקרה של מפיצי ריח קלאסיים הפצת הריח בחלל תלויה בזרימת האוויר בו וזה נתון נוסף שיש להתחשב בו. הבדל נוסף הוא שבמפיצי ריח קלאסיים הפצת הריח היא סטאטית וקבועה, כלומר מתרחשת כל הזמן, ואילו את הנרות יש להדליק באופן אקטיבי, וניתן גם לכבות.

ומה עושים כאשר החלל גדול יותר?

אפשרות אחת היא להשתמש במספר מפיצי ריח במספר מוקדים, למשל בארבע פינות החלל, או במספר מוקדים לאורך מסדרון ארוך. כמובן שלשם צריך לדאוג בכל מוקד כזה לרהיט עליו ניתן להניח את מפיץ הריח ולעיצוב האזור. חשוב מאד להקפיד- אם משתמשים במספר מוקדים של מפיצי ריח זה חייב, ממש חייב, אין לנו דרך להדגיש את זה יותר מידי- חייב להיות אותו הריח! אל “תנצלו” את ההזדמנות לשלב ריחות נוספים, בדיוק כמו שלא תנצלו את ההזדמנות להגיש כריכונים עם ריבה ומלפפון חמוץ כדי להשתמש ביותר טעמים.

כאשר רוצים להשתמש בפתרון כולל ופשוט יותר לחלל גדול כדאי להשתמש במפיץ ריח חשמלי. למפיצים אלה יש יתרון מפני שהם גורמים להפצה ופיזור הריח בחלל בצורה אקטיבית יותר. צריך להתאים את גודל מפיץ הריח לגודל החלל ישנם מפיצי ריח גדולים עבור חללים גדולים וכנ”ל לגבי חללים קטנים. אצלנו בקנדל קלאב תוכלו למצוא תמציות ריח עבור מפיצים חשמליים, וכמובן עצה, תמיכה והמלצות בנושא.

כיום נפוץ השימוש במפיץ ריח חשמלי גם כמתקן מבשם לבית, ולא רק בחדרי השירותים. גם במקרה הזה, יש להתחשב בכל הפרמטרים שהזכרנו עד עתה.

 

מיקום מפיץ הריח

מפיץ ריח נעים אמור לשפר את האווירה בחלל כולו, לשם כך יש להתחשב במיקום של מפיץ הריח ולקחת בחשבון כמה פרמטרים.

ראשית, נאמר שבחללים קטנים הנושא כמעט זניח, ובחדרי שירותים, חדרי עבודה ומשרדים בדרך כלל ממילא אין לנו המון אפשרויות איפה למקם את מפיץ הריח.

בחללים גדולים לעומת זאת, נרצה להתחשב במספר פרמטרים.

ראשית, נרצה לבחור מיקום מרכזי ככל הניתן. לא תמיד הדבר אפשרי, אך גם במסגרת המגבלות, נניח מפיץ ריח חשמלי שחייב היות מוצמד לקיר, נעדיף למקם אותו במרכז הקיר ולא בפינה.

שנית, יש להתחשב במיקום של חלונות ומזגנים. חלון הוא חרב פיפיות, מצד אחד הוא יכול לתרום להפצה יעילה של הריח בחדר, ומצד שני, שינוי בכיוון הרוח בחוץ יכול לשאוב חלק גדול מהריח החוצה, ואז דאגנו לאחלה אווירה… ברחוב.

מזגנים לעומת זאת נושבים תמיד לאותו הכיוון ויכולים לעזור בהפצת הריח בחלל.

כמובן שמבקרה של נר מפיץ ריח אנחנו נהיה חייבים להרחיק אותו מרוח ישירה. כדאי להכיר – מיקום מפיץ הריח ליד מקור זרימת אויר תורם להפצת הריח בחלל, אך זרימת האויר גם “מאיצה” את השימוש וגורמת לתמציות הריח להיגמר מהר יותר.

 

התחשבות בגורמים נוספים המשפיעים על הפצת הריח

ישנם עוד כמה גורמים שכדאי להתחשב בהם כשמעצבים ריח לחלל מסוים.

מספר האנשים בחלל- אין דין חלל מלא בעשרות אנשים (מישהו אמר מסיבה?) לבין אותו החלל כשהוא ריק. הכל מושפע מנוכחות האנשים- הטמפרטורה, הולכת הצליל (כמה רעש יש? האם הווליום של הרמקול הקטן בפינה מספיק?) וגם הולכת הריח. כשיש אנשים רבים בחלל, דרושה הפצה אקטיבית יותר של הריח, ודרושה עוצמה גדולה יותר.

“תחרות” עם ריחות אחרים- האם מפיצי הריח הם מקור הריח היחיד? כמובן שבחדרי שירותים אנחנו משתמשים במפיצי ריח, בדיוק בגלל הסיבה שהם לא מקור הריח היחיד. אך מה בדבר ריחות מזון למשל? או ריחות מובהקים של חומרי יצירה? לעיתים ישנו באירוע ריח מובנה שדווקא תורם לאווירה, אנחנו לא נרצה ליצור “תחרות” ריחות ולכן כשמתכננים מפיצי ריח באירוע חשוב להתחשב בריחות אחרים שעלולים להיות במקום ולהבין אם יש לנו עניין להאפיל עליהם או דווקא להדגיש אותם.

 

לסיכום

כבר למדנו שמפיצי ריח נותנים שדרוג משמעותי לחוויה הרב חושית שאנחנו יכולים ליצור בחלל מסוים, בין אם זה חלל פרטי ואינטימי ובין אם מדובר בחלל ציבורי או אירוע.

כאן ריכזנו עבורכם כמה כללים שכדאי להתחשב בהן כדי ליצור את האווירה המושלמת בכל חלל על ידי שימוש במפיצי ריח.

אנחנו כמובן מזמינות אתכם להתייעץ איתנו בבחירת הריחות ובבחירת מפיצי הריח המתאימים לשימוש המיוחד שלכם.

מפיצי ריח
סל קניות0
אין מוצרים בסל!
דילוג לתוכן