משלוח עד הבית תוך 5 ימי עסקים! חינם מ-299 ₪

אין אין אין חתונה, בלי בלי בלי מתנה (לאורחים)

מתנות לאורחים בחתונה הוא אקט שעל פניו נראה תמוה, אך אם נחשוב עליו לעומק יש בו בדיוק את כל המאפיינים של כל חלק אחר בחתונה – הרצון לייצר ערב חד פעמי ובלתי נשכח לכולם.
אז מה אפשר לתת, מה כדאי לתת, ובעצם, למה בכלל נותנים מתנות, לאורחים בחתונה?

חתונה מודרנית בישראל, כמעט כל חתונה, היא הפקה שלא הייתה מביישת את תיק העבודות של אירית רחמים. מדובר באירוע בן מאות משתתפים בו חושבים, מתלבטים, בודקים (ולפעמים אפילו רבים) על כל פרט, מהאולם ועד הדיג’יי, מהקייטרינג ועד השמלה, מהפורמט של קבלת הפנים ועד לבדיחות של הרב בחופה. וגם – על המתנות לאורחים.

למה בכלל נותנים מתנות לאורחים בחתונה?

זה אמור להיות הפוך לא? שהאורחים מביאים מתנה? אז כמובן שהאורחים מביאים את המתנה הגדולה יותר, אך מבחינה רעיונית אכן נהיה פה היפוך תפקידים, האורחים על פי רוב מביאים (לשמחת בני הזוג) מתנה גנרית ו”קרה” שלא מושקע בה יותר מידי מחשבה למעט הסכום הכתוב על הצ’ק, ואילו הזוג שובר את הראש כדי להעניק לאורחים מתנה יוצאת דופן ובלי נשכחת.

הסיבה העיקרית היא שככה הזוג רוצה שיזכרו את הערב הזה – יוצא דופן ובלתי נשכח, ומכל הדברים שקורים במהלך הערב, המתנה הזאת (והמגנט, אם יש צלם מגנטים…) הם הדברים היחידים שהאורחים לוקחים מהערב הזה שיוכל להזכיר להם אותו.

סיבה נוספת שישנן מתנות מבני הזוג לאורחים היא הכרת התודה. אחרי הכל, האורחים השקיעו זמן רב, התלבשו, התגנדרו, נכנסו לאוטו, לפעמים לנסיעה בכלל לא קצרה, השאירו צ’ק יפה בתיבה, ולכן, מגיעה להם הכרת תודה. לא משהו שמתיימר להיות “החזר ההשקעה” אלא פשוט משהו קטן שאומר “תודה רבה שבאתם לשמוח איתנו, זה לא מובן מאליו”.

אילו מתנות אפשר לתת בחתונה

ספוילר – אפשר לתת נר. אפילו כדאי לתת נר. אפילו אפשר לתת נרות ולצרף להם פתק או הדפס אישי כלשהו על הכלי של הנר. אבל לפני שאתם מגיעים למסקנה שנר הוא אכן הבחירה הנכונה, בואו נראה מה כולל שוק המתנות לאורחים בחתונה עד עכשיו.

כמובן שיש אלפי רעיונות וכולם רוצים להיות מקוריים, אבל בשורה התחתונה, אפשר לחלק פה לכמה קטגוריות עיקריות:
עציצים ופרחים – מפרחים עונתיים ועד צמחי תבלין מגניבים, הכל הולך.
כלי בית – פותחנים, כוסות צ’ייסר, ספלים ועוד.
יודאיקה – כיפות בעיקר אבל רצינו לתת לזה קטגוריה שלמה
ממתקים – זרי שוקולד, צנצנת סוכריות וכל מה שמביא בסוף לרופא השיניים
דברים – אין לנו הגדרה אחרת, כל מיני שקיקים קטנים עם דברים מוזרים בפנים…

נרות כמתנה לאורחים בחתונה

אנחנו שמחות שעמדתם בבילד אפ המטורף שעשינו פה עד עכשיו (למרות שכבר עשינו ספוילר) ובואו נדבר על זה ברצינות. נרות בתור מתנה לאורחים בחתונה.

ראשית, מדובר במתנה יפה, יש פה חפץ אסתטי, שאפשר לבחור אותו בצורות, בצבעים ואפילו בניחוחות שונים. קל מאד גם לייצר מגוון רחב ולייצר פינה שלמה מעוצבת בה מחלקים את המתנות ולא שולחן משמים וחסר מעוף.

שנית, מדובר במתנה שמתאימה לכולם. כוסות שוט? לא בכל בית שותים. ממתקים? רבים נמנעים באופן קבוע, השאר אלרגים… עציצים? לא לכולם יש גינה או אפילו מרפסת. אבל נר? נשמר לאורך זמן, לא תופס מקום, וגם אם אתם לא הטיפוס שמדליק נרות בבית (למה אתם מחכים?) הוא עדיין חפץ דקורטיבי שתמיד אפשר למצוא לו מקום על המדף ולשלב אותו בעיצוב של הבית.

אפשר גם לרתום את הנרות להיות מתנה אישית מכם, החל מיצירת מארז הכולל נרות וברכות, ועד הדפסת ברכות שיהיו מודבקות על הכלי של הנר עצמו, אפשר לייצר סדרות ולהדפיס ברכות שונות וליצור עוד עניין ועוד יחס אישי בכך שכל אורח יבחר את הברכה שמדברת אליו ביותר.

נושא חשוב נוסף הוא התקציב. חתונה היא גם ככה בור בלי תחתית וכשקונים מתנות לכמה מאות אורחים חשוב שתהיה גמישות בנושא. מכיוון שיש אינסוף וריאציות של נרות, יש גם מגוון רחב של מחירים ואתם תוכלו להתאים את הנרות לתקציב שלכם.

מזכרת שנשארת

נר, הוא מזכרת שנשארת עם האורחים זמן רב. בניגוד לממתקים או חלה שמנשנשים כבר בדרך לחנייה, או עציץ שבד”כ לא שורד יותר מידי, נר היא מתנה שמשאירה זיכרון פעמיים. פעם אחד, כי זו מתנה עמידה שלא מתקלקלת ולא מתבלה ויכולה לקשט את מהמדף גם כמה שנים (למרות שאנחנו לא מבינות איך אפשר לראות נר כל כך הרבה זמן ולא להדליק אותו…).

ומה קורה כשמדליקים לבסוף את הנר? קודם כל, הוא מזכיר לאורחים שלכם מייד איפה הם קיבלו אותו, ושנית, הוא יוצר חוויה חדשה, שגם היא קשורה לחתונה שלכם, אפילו אם היא כבר הייתה מזמן.
כך שאם באמת רציתם להשאיר רושם לאורך זמן, נר כמתנה לאורחים בחתונה יעשה בדיוק את זה.

לסיכום

מתחתנים? קודם כל מזל טוב, וכשתתפנו לחלק החשוב של בחירת מתנות לאורחים, דברו איתנו, יכול מאד להיות שיש לנו בשבילכם בדיוק את המתנה המתאימה, כזו שמשדרת בצורה הטובה ביותר את המסר: “תודה שבאתם לחגוג איתנו בערב בלתי נשכח”.

מתנה
סל קניות0
אין מוצרים בסל!
דילוג לתוכן