משלוח עד הבית 5-7 ימי עסקים! חינם מ-299 ₪
שימו לב שייתכנו עיכובים בשל עומס הזמנות- אנא הבנתכם♥

איך מייצרים נרות? רמז: זו אומנות

הראפר טונה בשירו ‘גם זה יעבור’ מונה שורה ארוכה של דברים שחלפו ונעלמו מהעולם ‘כמו הקינלי, כמו הטכנו, כמו הקרוקס’, יש משהו אחד שזיהינו שהוא לא מציין בשיר וזה ‘נרות’ ובצדק. במשך אלפי שנים האנושות נהנית מהאור, החום, הטקסיות, החגיגיות, הריח והאווירה הטובה שנרות מייצרים.

בתור בית מקצועי לנרות וריח, לא פעם נשאלנו איך מייצרים נרות איכותיים? במאמר זה נסקור את אומנות הכנת הנרות ואת השלבים הכרוכים ביצירת נר ריחני שיעשה לכם חמים בלב. רק נציין שזה לא מדריך ‘עשה זאת בעצמך’ שכן בקנדל קלאב אנחנו מאמינות שאם אתם מחפשים נרות ריחניים ואיכותיים שייצרו לא פחות מקסם אצלכם בבית או במשרד, תנו לאמנים לעשות את מלאכתם.

 

איך מייצרים נרות ריחניים ואיכותיים?

לאורך השנים תהליך הכנת הנרות התפתח, אך השלבים הבסיסיים נשארו זהים. השלב הראשון ביצירת נר הוא בחירת החומרים המתאימים. סוג השעווה יהיה תלוי במאפיינים שנרצה בנר, כך למשל שעוות דבורים תיצור נר טבעי ונקי עם ריח דבש נעים, שעוות סויה היא אופציה ידידותית לסביבה אשר תיצור מרקם חלק וקרמי.

לעומת זאת, שעוות פרפין היא הסוג הנפוץ ביותר שכן קל לעבוד איתה ועלותה אינה גבוהה. אצלנו, כל מותג מציע שיטות עבודה אחרות וחומרי גלם שונים, רוב המוצרים שנמכרים אצלנו באתר עשויים שעוות טבעיות מסוגים שונים וכמובן שנשמח לדייק לכם על כל מוצר ספציפי.

 

מתחילים בבחירת חומרי הגלם

לאחר בחירת שעווה, הגיע הזמן לבחור את הלב של הנר- הפתיל, הוא שיקבע את משך ואופי הבעירה. הפתיל חייב להיות בגודל המתאים לקוטר הנר, אחרת הוא לא יישרף כמו שצריך. בדיוק בגלל זה לעיתים נראה מספר פתיליות בנרות עבים במיוחד. בדרך כלל פתילי כותנה הם הנפוצים ביותר והזמינים במגוון גדלים.

גם בתחום הזה תוכלו להתרשם ממגוון רחב של סוגי פתילים אצלנו במגוון המוצרים. למשל, בנר נגד יתושים שייעודי לשימוש בחוץ תראו שהפתיל עבה וקשיח, ככה הוא מותאם באופן האידיאלי לתנאי מזג האויר בחוץ בהם הוא עתיד לבעור. סוג נוסף מאוד פופולרי הוא פתיל העץ אשר יוצר חווית בעירה המזכירה מדורה אל צד הנראות בה הוא נדלק ורעש “המדורה” שהוא מייצר בזמן הבעירה שלו.

השעווה עוברת תהליך של איחוד וגיבוש יחד עם חומרי גלם נוספים שהם סודיים וייחודים לכל יצרן (את המתכון של קוקה קולה מגלים לכם? אותו דבר גם אצלנו בעולם הנרות ????). במידת הצורך ועל פי דרישת הלקוח יתווספו בשלב זה הצבעים שצובעים את השעווה בגוונים מותאמים אישית, וכמובן תמצית הריח הרצויה. הערבוב של הריח בשלב זה של ההכנה יבטיח שהריח יתמזג בתוך השעווה ויתפזר בנר בצורה שווה ואחידה.

 

הנר מקבל צורה

עכשיו, מוזגים את השעוהו המעורבבת אל תוך הקומפוננט, הכלי בתוכו נחה השעווה והוא יהיה לנר בסוף. לאחר שהנר התקשה לחלוטין הגיע הזמן לקצץ את הפתיל לאורך המתאים. חשוב להסיר כל עודפי פתיל על מנת שהנר לא יישרף מהר מדי. לאחר גזירת הפתיל הנר מוכן! לכאורה נשמע שמדובר בתהליך די פשוט אבל יש לתת גם חשיבות לבחירת החומרים ולמיומנות הנדרשת בשביל לייצר את הנר המושלם.

 

האם גם אני יכול/ה להכין נר ומה צריך לשם כך?

טרנד ה-DIY הגיע גם אל עולם הנרות וכך ברחבי הרשת ניתן לצפות ביותר ויותר אנשים, חובבי מלאכת עבודת הידיים, שהתנסו בחוויה של הכנת נר עבודת יד או לחילופין שהפכו את זה לתחביב קבוע. אם חשקה נפשכם להתנסות בהכנת נרות תצטרכו לרכוש את הציוד המתאים שכולל בחירת סוג השעווה המועדף עליכם, פתילים, שמנים בעלי ניחוחות מתאימים, וצבעים מתאימים.

בנוסף, תצטרכו ציוד מתאים כמו סיר לבשל את השעווה, מד-חום, ומיכל מזיגה בהתאם לגודל ולצורה שבה תרצו את הנר. בשביל לחדד את הטכניקה או לקבל רעיונות והשראה ניתן למצוא לא מעט הדרכות והכוונות שיוכלו לסייע לכם. דבר נוסף לא פחות חשוב הוא כמובן לפנות את מרחב העבודה המתאים על מנת לבצע את המלאכה בבטיחות ובזהירות הנדרשת.

 

מה ההבדלים בין נרות ביתיים לנרות תעשייתיים איכותיים?

למרות שמדובר במלאכה יחסית פשוטה שלכאורה כל אחד יכול לייצר בביתו, עדיין יש הבדלים משמעותיים בין נר ביתי לנר איכותי שנמכר בקנדל קלאב. ההבדלים הללו נובעים מאיכות החומר, כך למשל הנרות של קנדל קלאב מיוצרים משעווה ברמה גבוהה וחומרי ריח איכותיים. ההבדלים נובעים גם מהמיומנות הנדרשת להכנת נר איכות.

אמנם לכאורה מדובר במלאכה פשוטה אבל בשביל לייצר נרות שנשרפים באופן שווה, עם ריחות חזקים שמתפזרים בצורה אחידה ושנראים טוב, צריך ללמוד את המיומנות והאומנות הנדרשת. לעומת זאת, נרות שיוצרו בעבודת יד לרוב עשויים מחומרים פחות איכותיים מה שמשפיע על זמן הבעירה, עוצמת הריח, המראה הכללי ואף חלילה ליצור להבה מפויחת.

 

לסיכום

לכאורה נראה שלייצר נר זוהי מלאכה פשוטה אבל האמת היא שמדובר באומנות ממש וגם מיומנות שהעוסקים בה צריכים לרכוש בשביל לייצר את הנר המושלם. כמובן שאם יש לכם קצת זמן פנוי ואתם מחובבי ז’אנר ה- DIY, אתם יכולים להתנסות בעצמכם. ואם לא, אתם תמיד מוזמנים לחנות האונליין שלנו לרכוש את מיטב הנרות שייצרו עבורכם חוויה נעימה ומשמחת. כך או כך, הקפידו להשתמש בנרות בבטיחות.

סל קניות0
אין מוצרים בסל!
דילוג לתוכן