משלוח עד הבית תוך 5 ימי עסקים! חינם מ-299 ₪

איך ליהנות מנרות בלי להסתכן באש

נרות הם מבחינתנו אחד מפלאי תבל. הם יפים ומעוצבים, הם מגוונים ומגיעים בכל הצורות והצבעים, הם יכולים לשמש כקישוט ודקורציה, או בשימושים פונקציונליים יותר, הם עושים אווירה טובה, אנרגיה חיובית והרשימה עוד ממשיכה.

קחו למשל נרות ריחניים גדולים, הם גם אלמנט עיצובי נהדר, גם מפיצים ריח, גם מחזיקים מעמד לאורך זמן, גם מכניסים אווירה לחדר. מושלם.  יש רק עניין קטן אחד שחייבים להתייחס אליו –  נושא הבטיחות. לכן, ריכזנו לכם במאמר את הטיפים של קנדל קלאב איך להדליק נרות בבית ועדיין לשמור על בטיחות מקסימלית.

אש זה מסוכן. הנה אמרנו את זה. לאש יש סכנות החל מכוויות נקודתיות “קטנות” ומציקות ועד שריפות גדולות ואפילו אסונות. כבעלות חנות נרות (טוב, קנדל קלאב זה הרבה יותר מחנות נרות אבל רק לצורך הדיון) אנחנו בוחרות לא לטאטא את הנושא הזה מתחת לשטיח ולהגיד “אתם ילדים גדולים ובטח יודעים מה לעשות” אלא להיפך, אנחנו מכירות בסכנות של אש גלויה אפילו אם היא בגודל להבה של נר, ואנחנו רוצות לוודא שיש לכם את כל הידע והכלים כדי להדליק נרות בבית בבטחה.

לכן, בתור בית מקצועי לנרות וריח אנחנו מקפידות שכל חבילה שמגיעה אליכם עם נרות מגיעה גם עם הוראות בטיחות מתאימות, ובנוסף, על כל נר יש הוראות שימוש ושמירה על בטיחות. חוץ מזה, ריכזנו לכם כאן כמה כללים מרכזיים, שכדאי לזכור.

לוקיישן לוקיישן לוקיישן – איפה כדאי ולא כדאי למקם את הנר?

מיקום הנר הוא אחד הצעדים החשובים ביותר בשמירה על בטיחות. מיקום הנר יכול להשפיע על הזמן שיש לנו לתגובה, הפוטנציאל של חפצים אחרים להתלקח ומה עלול להיות הנזק במקרה שמשהו השתבש.

הכלל הבסיסי ביותר במיקום נרות הוא בחירת משטח יציב, וזה לא משנה כרגע אם מדובר בנר ריחני גדול, בנר קטן ודקיק או בנר פשוט שקונים בחבילות של 50. המשטח עליו מניחים את הנר צריך להיות יציב ברמה כזו שרוח קלה, תנועה בחדר או אפילו התנגשות קלילה לא תזיז אותו ממקומו. איפה יש לנו משטחים יציבים? השיש הוא משטח יציב, מדף יכול להיות כזה, גם שולחן או שידה גדולה.

כלל שני במיקום הוא לוודא שאין בקרבת הנר חומרים שיכולים להתלקח בקלות. זה כמובן תלוי באיזה חדר אנחנו מדליקים את הנר אבל בכל חדר יש לנו חומרים כאלה, זה יכול להיות זר פרחים יבשים, ניירות או ספרים, ואפילו הנייר טואלט או נייר סופג (כן, נר ריחני גדול בשירותים כשיש אורחים זו הברקה ולבשל עם נרות בסביבה תמיד יוצא יותר טעים!).  אחת הטעויות הנפוצות בנושא הזה הוא למקם נרות ליד מפיצי ריח. למה זו טעות? כי במקרים רבים מפיצי הריח מתבססים על חומרים דליקים.

אמצעי זהירות נוסף שיש לנקוט בו הוא תמיד להניח את הנר על מגש או תחתית מחומר לא דליק. זה נכון תמיד, גם אם מניחים את הנר על משטח לא דליק, או לא דליק בקלות. מה הכוונה? השיש במטבח למשל הוא משטח שאינו דליק. השולחן במטבח הוא דליק, אבל ממש לא בקלות. הנר יכול ליפול וגם אם נתעכב שניות ארוכות לא תהיה שם התלקחות, לכל היותר נזק לשולחן, אבל אם על השולחן מונחת מפת בד, זה כבר סיפור אחר. הדלקתם נר? דאגו שתמיד יהיה מתחתיו מגש או תחתית מחומר שאינו דליק.

נרות
איך ליהנות מנרות בלי להסתכן באש: מיקום הנר – איפה כדאי ולא כדאי למקם את הנר?, לא להשאיר נר ללא השגחה, טיפול בפתיל הנר, שימוש בפמוטים, הפרדת נרות מבעלי חיים

לבחור את הנר הנכון

גם לנרות יש תקנים ואיכות ייצור וגם הם יכולים להשפיע. אחד האלמנטים שהופכים את הנר לבטוח יחסת למרות שיש בו להבה גלויה הוא הבעירה האיטית והמבוקרת שלו. כשאנחנו מדליקים נר אנחנו יודעים שהלהבה שלא לא תגדל פתאום לגובה של 30 ס”מ. איכות החומרים ושמירה על תקני הייצור תורמת ליציבות הבעירה. עכשיו בואו, זה לא שנרות סיניים הולכים עכשיו להתפוצץ כן? אבל נרות שעשויים מחומרים זולים ולא מיוצרים בצורה איכותית עלולים להיות פחות צפויים, וכמו שאמרנו, הוודאות בנר היא שמעניקה לנו ביטחון.

אז עשו לעצמכם טובה, וקנו נרות באיכות גבוהה, בשביל הבטיחות שלכם. בקנדל קלאב אנחנו נשמח לעזור ולייעץ לכם בנושא אבל אם אתם קורים בחנות נרות אחרת (לא, ממש לא נעלבנו, זה לא דמעות פשוט נכנס לנו משהו לעין…) – אל תתביישו לשאול ולבדוק.

לא להשאיר נר ללא השגחה

אנחנו לא מתכוונות שתכבו את הנר כל פעם שאתם יוצאים מהחדר לשתי דקות, או חצי שעה אך מומלץ לא להשאיר נר דולק בבית וללכת, או להשאיר נר דולק וללכת לישון, אבל גם כאן ישנם חריגים. נרות נשמה למשל נשארים בוערים גם אם אנחנו לא בסביבה וישנם נרות שמיועדים להדלקה במיוחד כשהולכים לישון. מה עושים במקרה הזה? מקפידים על הכללים של מיקום, משטח יציב ולא דליק ודואגים שאין שום דבר בסביבת הנר שעלול להתעופף לכיוונו.

3 טיפים נוספים להדלקה בטוחה של נרות

טיפול בפתיל

קצצו את הפתיל לאורך של בערך חצי סנטימטר, זה גם ישמור את הלהבה קטנה ובטוחה יותר וגם יאריך את חיי הנר שלכם.

שימוש בפמוטים

פמוטים יכולים גם לתרום ליציבות של הנר וגם לשמש לו משטח לא דליק. כמובן שאם מדובר בנר ריחני גדול עם בסיס רחב ויציב או כזה שמגיע כבר בתוך כלי אז אין צורך בפמוט (למרות שעדיין צריך להניח את הנר על תחתית שאינה דליקה), אך במקרה של הנרות הדקים הפמוט בהחלט תורם לבטיחות.

הפרידו נרות ובעלי חיים

המחשבה כאילו בעלי חיים יתרחקו מהנר כי יש להם איזה אינסטינקט חייתי שגורם להם להתרחק מהאש היא… לא נכונה. מה גם שבעלי חיים נוטים לעיתים לשחק, להשתולל, להיתקע ברהיטים, להלך על מדפים ושידות ועוד. אם הם יפילו לכם את כוס הקפה – זה מבאס, אם הם יפילו את הנר, זה עלול להיות מסוכן. לכן ההמלצה היא להפריד נרות ובעלי חיים, במיוחד אם אתם לא שם להשגיח.

לסיכום

נרות הם מופלאים, ולמרות האש הגלויה, אם שומרים על כמה כללי בטיחות פשוטים אפשר ליהנות מהם בבטחה. אנחנו בקנדל קלאב נשמח לעזור לכם, לייעץ, להסביר ולתת לכם טיפים בנושא בטיחות, וגם בכל נושא אחר הקשור לנרות.

סל קניות0
אין מוצרים בסל!
דילוג לתוכן