משלוח עד הבית 5-7 ימי עסקים! חינם מ-299 ₪
שימו לב שייתכנו עיכובים בשל עומס הזמנות- אנא הבנתכם♥

נרות ריחניים או מפיצי ריח – במה כדאי להשתמש כדי לשדרג את האווירה בחדר?

נרות ריחניים או מפיצי ריח – במה כדאי להשתמש כדי לשדרג את האווירה בחדר?

תוספת של ריח נעים לחדר בו אנחנו נמצאים, בין אם מדובר בחדר רחצה, חדר עבודה או בחלל המתנה, היא שדרוג משמעותי לחוויה. אך כיצד כדאי ליצור את אפקט הריח, האם על ידי נרות ריחניים או שמא עדיף להשתמש במפיץ ריח? כמובן שהתשובה תלויה במטרות, באופי החלל, באנשים שמשתמשים בחדר ועוד. באנו לעשות לכם סדר.

 

הפסיקה בין נרות ריחניים למפיצי ריח היא אמנם לא ויכוח סוער וארוך שנים כמו מי זמרת יותר טובה – עופרה או ירדנה (טוב, זה לוותיקים), אך הוא בכל זאת מייצר התלבטות, במיוחד כשלא מכירים את כל השיקולים, המאפיינים, היתרונות, החסרונות והפרמטרים השונים שבאים לידי ביטוי.

אז באנו לשים סוף לדיון – עופרה או ירדנה, כלומר… נרות ריחניים או מפיצי ריח.

 

נר ריחני ומפיץ ריח – איך זה עובד?

קודם כל נערוך היכרות רשמית עם שני המוצרים, כאילו לא נפגשנו מעולם.

נתחיל עם הנר הריחני. ובכן… אין המון מה להסביר, מדובר בנר, אשר משולבות בו תמציות ריח. כאשר הנר בוער, תמציות הריח מופצות באוויר ומפיצות ניחוח נעים ויוצרות אווירה מיוחדת בחדר.

על מפיץ הריח יש קצת יותר מה להסביר. מפיצי הריח, שנקראים פעמים רבות גם דיפיוזרים (תכף תבינו למה) מורכבים מבקבוקון או צנצנת קטנה עם תמציות ריח, אשר בתוכם טבולים מספר מקלות דקיקים מעץ. תפקיד המקלות הוא להפיץ, בדיפוזיה, את תמצית הריח בצורה איטית מהצנצנת לחלל האוויר.

חשוב לציין – ישנם מפיצי ריח נוספים החל ממפיצי ריח חשמליים ועד חס וחלילה מטהרי אוויר, במאמר הזה אנחנו נשווה רק בין נר ריחני לבין מפיץ ריח דיפיוזר.

 

עקרון הפצת הריח – אקטיבי מול פאסיבי

ההבדל הראשון בין המוצרים נעוץ בעקרון הפעולה, אקטיבי מול פאסיבי. מפיץ ריח הוא פאסיבי לחלוטין. מניחים אותו פעם אחת, והוא מפיץ ריח באופן קבוע עד שהוא נגמר. גם בלילה, גם בשבת, גם אם קפצתם לסוף שבוע ארוך בפיראוס. הוא ממשיך. קבלו גם טיפ לגבי מפיצי ריח. גם אם שמתם לב שהנוזל בכלי הקיבול נגמר, עוד אל תמהרו לזרוק אותו. המקלות הספוגים בתמצית הריח ממשיכים להפיץ ריח עוד תקופה לאחר שהנוזל עצמו נגמר. ככה פאסיבי.

נרות ריחניים, כמו כל הנרות, לא “עובדים” בהפצת הריח עד שלא מדליקים אותם, וכמו נרות אחרים, ניתן גם לכבות אותם ולהדליק מחדש מספר רב של פעמים לאורך זמן. ( זה נכון שניתן לקרב את האף לנר כבוי ולהריח את הניחוחות העולים ממנו, ממש כמו עם… כל חפץ אחר בעל ריח. אבל הפעולה עצמה, של הפצה פעילה של הריח בחדר נעשית וואנס מבעירים את הנר).

ישנו אספקט נוסף לאקטיביות של הנר הריחני או הפאסיביות של מפיץ הריח. דיפיוזרים נושאים את מולקולות הריח עד לאוויר שנמצא ממש ליד קצה המקל ו… זהו. אם אין תנועת אויר בחדר, הריח יישאר באזור יחסית מצומצם. בנר ריחני לעומת זאת, הלהבה מחממת את האויר וגורמת לו לעלות למעלה ולהתחיל תנועה בחדר ביחד עם מולקולות הריח, כך שהפצת ופיזור הריח בחלל יותר אקטיביים ואינם תלויים באוורור או תנועת אוויר חיצונית.

מה עדיף? כמובן שתלוי בשימוש. בחדרי רחצה למשל יש עדיפות להפצה פאסיבית וקבועה והם קטנים מכדי שתיווצר בעיה בהפצה ופיזור הריח, אך אם יש לכם חדר עבודה בבית המשמש אתכם לספר שעות ולא בכל יום, או חלל מעט יותר גדול, ייתכן ועדיף נר ריחני.

יש נקודה נוספת שחשוב להתייחס אליה והיא העובדה שהאף שלנו “מתרגל” לריח. ממש ככה, אם הריח נמצא באופן קבוע בחדר, כמו במקרה של מפיץ ריח שעובד כל הזמן, רירית האף מתרגלת לריח והוא נעשה חלש יותר וכמעט “שקוף” מבחינתנו. אנחנו נתקלות לא פעם באנשים שמתלוננים שאחרי יומיים מפיץ הריח הפסיק לעבוד, למרות שיש עוד נוזל בכלי והכל. אז לא, הוא לא הפסיק לעבוד, זה פשוט שהאף התרגל. במקרה של נר הריח מופץ “בגלים”, כלומר, רק בזמן שהנר בוער ולא נוצר האפקט שבו אנחנו מתרגלים לריח. ולכן, מפיץ ריח למשל מתאים יותר לחלל בו אנשים מתחלפים כל הזמן או לחלל שמבקרים בו מעט יחסית, ואז אין את ההזדמנות להתרגל לריח.

 

בטיחות – להבה גלויה מול זכוכית שבירה

ראשית חשוב לציין שכאשר רוכשים מוצרים באיכות טובה, כמו המוצרים שניתן לרכוש בקנדל קלאב, רוכשים גם רמה גבוהה של בטיחות. כך למשל, גם בנרות ריחניים וגם במפיצי ריח שתרכשו בקנדל קלאב אין כל חשש משימוש בחומרים מסוכנים, וכל המוצרים עומדים בתקנים הנדרשים.

אך יש בכל זאת להתייחס לנושא הבטיחות כשבוחרים בין המוצרים. על פניו נראה שנר ריחני הוא מוצר פחות בטיחותי מפני שהוא מערב להבה גלויה. אך גם במפיץ ריח יש לשים לב שמדובר על פי רוב בכלי פתוח העשוי מזכוכית, בתוכו נוזל שאינו למאכל.

לכן, בשני המקרים יש להניח את הנר הריחני או מפיץ הריח במקום יציב ובטוח, הרחק מהישג ידם של ילדים. אם מדובר בסביבה דליקה, או כזו שתישאר ללא השגחה שעות רבות, אז עדיף להשתמש במפיץ ריח ולא בנר ריחני.

 

עיצוב

העיצוב והיופי הם כמובן עניין של טעם. ולכל אחת מהאפשרויות, מפיץ ריח או נרות ריחניים ניתן למצוא מגוון רב בצורה, בצבע, באפשרות לכלי מעוצב, בגודל ועוד. למרות שדיפיוזרים בדרך כלל מגיעים במבנה די סטנדרטי של בקבוקון ובתוכו מקלות דקים, עדין ישנם שם אפשרויות עיצוב רבות, למרות המבנה הקבוע יחסית. לפעמים זה מתאים, ולפעמים פחות, כמו שאומר הפתגם, על טעם ועל ריח…

 

האם מצאתם את הריח שאתם אוהבים

בואו לא נשכח את הנושא שלשמו התכנסנו – הריח עצמו. אמנם אפשר למצוא מגוון רחב מאד של ריחות גם בנרות ריחניים וגם במפיצי ריח, וישנן משפחות ריח דומות אצל שני המוצרים, אך תמיד יהיו הבדלים קלים, או ריחות ייחודיים במוצר אחד שלא יופיעו בשני ולהיפך. לכן, אם כל הפרמטרים האחרים  כמו בטיחות, עיצוב, אקטיבי מול פאסיבי וכו’ לא רלוונטיים – תנו לריח לנצח.

 

ערך מוסף

טוב, זה כבר לא סוד שיש לנו חולשה לנרות באשר הם. מבחינתנו, כאשר דולק נר בחדר, יש לכך ערך מוסף המשפיע על האווירה והאנרגיה בחדר מעבר לריח עצמו. אם גם אתם חשים בערך המוסף הזה, ורואים כמונו את הקסם שבנר הדולק, אז כמובן שבמידת האפשר, נעדיף נר ריחני על פני מפיץ ריח. אבל כמובן, לא מתוך התפשרות על בטיחות והתאמה של המוצר לשימוש והצורך.

 

שילובים

ומה לגבי שילוב שני המוצרים?

ובכן, כן. ולא…

נתחיל מלמה לא. תחשבו שאתם לא מצליחים להחליט מי זמרת יותר גדולה, אז אתם שומעים באוזן אחת את ירדנה ובשנייה את עפרה. מה קיבלתם? סלט! אותו הדבר עם הריחות.

מה כן? לשלב את שתיהן בפלייליסט, כל אחת כשמתאים.

כלומר, השילוב של נרות ריחניים ומפיצי ריח באותו חלל באותו זמן לא מומלץ, אך אין מניעה להשתמש בשני המוצרים בחללים שונים, ובזמנים שונים, לפי ההתאמה. אין צורך “לדבוק” במוצר אחד ולא באחר. אין פה סנטימנטים. טוב, אולי קצת…

אזהרה בטיחותית – גם אם מחליטים לשלב ריחות של נר ריחני ומפיץ ריח באותו החלל, אסור לשים אותם אחד ליד השני! השילוב של להבה גלויה של הנר עם אלכוהול שמתאדה בתמצית הריח במפיץ ריח עלול להיות דליק ומסוכן.

 

לסיכום – תיקו מכובד

יש לנו תשובה אחת נחרצת והיא – שכדאי מאד לשלב ריח בתוך עיצוב החלל. על השאלה איך הכי כדאי לעשות את זה, עם מפיצי ריח או עם נרות ריחניים, אין תשובה מוחלטת, מפני שזה תלוי מאד בכל בפרמטרים שציינו במאמר.

אנחנו בקדנל קלאב נשמח לעזור ולייעץ לכם להתאים את המוצר שאתם צריכים לשימוש הייחודי שלכם.

אה, ודבר אחרון, עם כל הכבוד, ויש כבוד – ברור שעופרה.

נר ומפיץ ריח
סל קניות0
אין מוצרים בסל!
דילוג לתוכן